srijeda, 5. prosinca 2012.

RAZREDNI LIST U NASTANKU


Učenici  2.b razreda  uključeni su u  INA  „ Kreativno mišljenje „.
CILJ  mi je bio razvijati  dječje mišljenje (imaginacije, konvergentnog i divergentnog mišljenja), kroz tehnike kreativnog mišljenja otvoriti put oslobađanja kreativnosti.
Ove školske godine  smo odlučili u dogovoru s učenicima i uz pomoć  roditelja, osmisliti i tiskati   razredni list. Cilj je bio potaknuti  učenike na stvaralačko pisanje, kroz koje će vježbati  pismenost, bogatiti  rječnik i  usmeno izražavanje, upoznat se s osnovama novinarstva, razvijati  građanski odgoj.
Projekt  RAZREDNI LIST započeo je u listopadu 2012. i trajat će do travnja 2013.

1. Početak  je bio  na satima INA i SRO, gdje smo demokratski birali  naziv  budućeg  razrednog lista.
U razredu je od početka bio  razredni prijatelj ( maskota ), SMJEŠKO, koji je s njima od prvog dana škole. Glasovanje nije dugo trajalo, jer su svi odlučili da naš razredni list dobije ime po njemu.
  To je početak nastanka našeg razrednog lista pod imenom  SMJEŠKO.

2. Na slijedećem satu  svi su učenici slikali naslovnicu  kako su mislili da bi trebala izgledati. Ponovo slijedi glasovanje,  izabrali su rad  za naslovnicu.

3. Dogovorili smo se  o uređivanju zidnih novina u  hodniku škole. Učenici su sakupljali brojne   članke, zanimljivosti iz svijeta , šale i karikature razvrstavali ih, čitali komentirali,  pisali zamišljene intervjue s poznatim osobama. Nakon  dogovora oko rubrika  koje će biti na zidnim novinama , učenici su ih  uređivali, odabirali iz svog  materijala ono što će biti zanimljivo  čitati drugim učenicima. S tom aktivnošću nastavljamo i dalje. Ona nam je poslužila kao poticaja za početak  rada na našem razrednom listu.














4. Kroz  pisane radove  učenici će postupno moći razlikovati  literarne radove od novinskih članaka.
Mislila sam da će biti teško objasniti što je reportaža , a što sastavak. Pomogao nam je razredni prijatelj Smješko, koji svaki tjedan putuje s nekim učenikom  i njegovom obitelji. S tih putovanja imamo zanimljive reportaže s fotografijama . Svima je bilo jasno što je reportaža  koje su već pisali , samo nisu znali  njezin naziv.


5. Stvaralačko  pisanje  ( pjesme i sastavci  )  pisali su učenici  kroz  HJ. i   INA aktivnost.

6. Ponovo  je slijedi dogovor i izbor  uredništva našeg  razrednog lista.
Izabrali smo urednike za  ( reportaže,  likovne i  literarne  radove, intervjue, zabavu ), fotografa, ilustratore.
Svi su učenici ujedno i novinari  i imaju iskaznice koje smo napravili  sami.
Svoj prvi intervju  obavili su s ravnateljicom naše škole. 

7. Učenici će proći sve faze nastanka novina, ovo je faza nastajanja članaka i ispravljanje .
Konačnu lekturu  obavit će naša školska knjižničarka ( prof.  Hrvatskog  jezika )


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.