Učenici 2.b
razreda uključeni su u INA „
Kreativno mišljenje „.
CILJ mi je bio razvijati dječje mišljenje (imaginacije, konvergentnog
i divergentnog mišljenja), kroz tehnike
kreativnog mišljenja otvoriti put
oslobađanja kreativnosti.
Ove školske godine
smo odlučili u dogovoru s učenicima i uz pomoć roditelja, osmisliti i tiskati razredni list. Cilj je bio potaknuti učenike na
stvaralačko pisanje, kroz koje će vježbati pismenost, bogatiti rječnik i usmeno izražavanje, upoznat se s osnovama
novinarstva, razvijati građanski odgoj.
Projekt RAZREDNI LIST započeo je u listopadu 2012. i trajat će do travnja 2013.
1. Početak je bio na satima INA i SRO, gdje smo demokratski birali naziv budućeg razrednog lista.
1. Početak je bio na satima INA i SRO, gdje smo demokratski birali naziv budućeg razrednog lista.
U razredu je od početka bio
razredni prijatelj ( maskota ), SMJEŠKO, koji je s njima od prvog dana
škole. Glasovanje nije dugo trajalo, jer su svi odlučili da naš razredni list dobije
ime po njemu.
To je početak nastanka našeg razrednog lista pod imenom SMJEŠKO.
2. Na slijedećem satu svi su učenici slikali naslovnicu
kako su mislili da bi trebala izgledati. Ponovo slijedi glasovanje, izabrali su rad za naslovnicu.
3. Dogovorili smo se
o uređivanju zidnih novina u
hodniku škole. Učenici su sakupljali brojne članke, zanimljivosti iz svijeta , šale i
karikature razvrstavali ih, čitali
komentirali, pisali zamišljene
intervjue s poznatim osobama. Nakon dogovora
oko rubrika koje će biti na zidnim
novinama , učenici su ih uređivali, odabirali iz svog materijala
ono što će biti zanimljivo čitati drugim
učenicima. S tom aktivnošću nastavljamo i dalje. Ona nam je poslužila kao
poticaja za početak rada na našem
razrednom listu.
4. Kroz pisane
radove učenici će postupno moći
razlikovati literarne radove od
novinskih članaka.
Mislila sam da će
biti teško objasniti što je reportaža ,
a što sastavak. Pomogao nam je razredni
prijatelj Smješko, koji svaki tjedan
putuje s nekim učenikom i njegovom
obitelji. S tih putovanja imamo zanimljive reportaže s fotografijama . Svima
je bilo jasno što je reportaža koje su
već pisali , samo nisu znali njezin
naziv.
5. Stvaralačko
pisanje ( pjesme i sastavci ) pisali su učenici kroz
HJ. i INA aktivnost.
6. Ponovo
je slijedi dogovor i izbor
uredništva našeg razrednog lista.
Izabrali smo urednike za
( reportaže, likovne i literarne
radove, intervjue, zabavu ), fotografa, ilustratore.
Svi su učenici ujedno i novinari i imaju iskaznice koje smo napravili sami.
Svoj prvi intervju
obavili su s ravnateljicom naše škole.
7. Učenici će proći sve faze nastanka novina, ovo je faza nastajanja članaka i ispravljanje .
Konačnu lekturu obavit će naša školska knjižničarka (
prof. Hrvatskog jezika )
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.